Popis kurzu:
V kurzu „Pohoda před kamerou" se od Edity Berkové dozvíte vše, co potřebujete k natáčení skvělých videí. Ať je to krátké video na Facebook a nebo dlouhé video na vlastní web.
Video je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro spojení s publikem. Myšlenka postavit se před kameru se může na první pohled zdát děsivá, ale když víte, jak mluvit na kameru a jak to dělat s lehkostí a sebedůvěrou, lidé si toho všimnou.
A proč je to tak důležité? Člověk chce vždy spolupracovat s těmi, kteří se mu líbí a kterým může důvěřovat. Od těch pak bude i rád nakupovat. Když se se svými zákazníky spojíte pomocí videí, stanou se vašimi fanoušky (a studenty!) na celý život.
V kurzu se dozvíte:
- jaké jsou základní principy natáčení autentických videí
- proč lidé natáčení neustále odkládají
- jak je důležité a silné sdílení toho, co milujete a čemu věříte
- jaké si děláme iluze o strachu z natáčení
- jaký má být záměr každého videa a možnost tvorby obsahu
- jak je důležité zacílení a smysl každého videa
- jak využít sílu svého příběhu
- jak si uvědomit, kdo je vaší cílovou skupinou a zda je jen jedna
- jak se naučit mluvit před kamerou
- jak si „smajlíkem“ pomoct k autentickému pohodovému projevu
- jak pracovat se čtečkou
- jaká je zásadní věc, kterou člověk zjistí až na DAMU
- jaké jsou tři hlavní techniky, které vám zaručeně pomohou k pohodě před kamerou a k zapamatování textu
- jaký budete potřebovat stativ, mikrofon a světla
- proč je zvlášť důležitá kvalita zvuku
- základní informace o střihu a exportu videí v mobilu
- jaké jsou styly natáčení pro různé zdroje – YouTube, Facebook a Instagram
- jaký druh oblečení ve videu rozhodně nenosit
Být před kamerou v pohodě neznamená hrát roli, ale být sám sebou – bez zábran a beze strachu. Je dobré sdílet své nejautentičtější já způsobem, který je tak poutavý, že lidé mají pocit, že vás znají.
(zobrazit celý popis kurzu)
Kurz „Pohoda před kamerou“ s Editou Berkovou je určen pro každého, kdo se chce naučit být před kamerou přirozený a cítit se v pohodě. Schopnost natáčet autentická videa je v dnešní době jedním ze základních nástrojů marketingu a zviditelnění.
Spousta lidí se natáčení videí bojí. Edita vám ukáže, jak se cítit před kamerou dobře. Nejenže to není vůbec nic těžkého a opravdu se není čeho bát, ale ještě ke všemu je to skvělá, hravá a autentická možnost propagace, zviditelnění se, probuzení vnitřní kreativity a zvýšení vašeho sebevědomí.
Je čas být před kamerou v pohodě!
Lekce kurzu:
Cílem tohoto kurzu je přesvědčit vás o tom, že natáčet autentická videa a zažívat pohodu před kamerou je nakonec velice jednoduché a že tu není NIC, co by vás mělo jakkoli odradit. Pojďte do toho se mnou a já vám slibuji, že už v polovině kurzu s natáčením vlastních, pohodových videí začnete a ještě ke všemu vás to bude opravdu bavit!
Jak překonat strach a ukázat, kdo doopravdy jste? V tomto videu vám přiblížím na první pohled banální, ale tolik důležitou věc, na kterou spousta lidí zapomíná.
Proč je důležité, aby vás vaši zákazníci viděli a jak je to tedy s tím sebevědomím před kamerou? Nikdy to nevzdávejte!
V tomto dílu si řekneme o jedné velmi podstatné věci, kterou vám většinou nikdo nikde neprozradí, a přitom je pro natáčení autentických videí naprosto zásadní!
Do tohoto kurzu jste nešli proto, abyste natáčení stále jen odkládali. Po tomto videu už vám nezbyde nic jiného, než s natáčením svých autentických videí zkrátka začít!
Je velmi důležité vědět, jaký je záměr každého našeho videa. Co tímto videem chceme opravdu říct? Není to přeci pokaždé přímý prodej či nabídka. Často se jen chceme ke svým zákazníkům dostat blíž. Jedna z mých klientek je součástí MLM (Multi-level marketing), ale její obsahový marketing jsme společně postavily např. na ukázce její odvahy sundat všechny staré rodinné fotografie svých babiček a namísto toho si na prázdnou zeď namalovat překrásný barevný obraz. Cílem tedy nebyly produkty, které ji živí, ale sdílení její odvahy. A proč? Protože přesně o tom je autentický marketing.
Opravdu víte, ke komu mluvíte? Je vaše cílová skupina tou jedinou? Přestože se do toho většinou nikomu nechce, je velmi důležité vědět, kdo je váš divák. Ne vždy je totiž vaším jediným divákem váš klient. O tom už podrobněji v tomto dílu.
Poměrně často se stává, že se člověk ocitne v bodě, kdy neví, co dál sdílet. Věřte, že jde o pouhé zdání, neboť obsah lze čerpat právě z těchto tří základních „šuplíčků“.
Síla vašeho příběhu či příběhu vaší značky je obrovská. Víte ale, jak ji využít? Tzv. storytelling se v současné době řadí mezi nejefektivnější způsoby předávání myšlenek. Začněte i vy využívat jeho sílu.
Tohle ví jen opravdu málo lidí, a přitom je to tak důležité. Jak a čím tedy navázat ten opravdový kontakt s divákem?
V tomto dílu si ukážeme tři hlavní techniky, které vám zaručeně pomohou k pohodě před kamerou, dozvíte se více o přínosu živých vysílání a také si odnesete podrobný návod, jak pracovat se čtečkou. Občas to člověk dá tzv. „z fleku“, ale někdy je zkrátka potřeba si text předem připravit a k plynulému přednesu se nebát použít čtecí zařízení.
Technika tu není proto, aby vás brzdila. A když nezastavila mě, tak nezastaví ani vás. Budeme si podrobněji povídat o stativech a světlu. Není totiž nad to, mít v kabelce kromě Coco Chanel i stativ. A světlo můžete vyřešit i obyčejnou lampičkou.
V dalším dílu si budeme podrobněji povídat o mikrofonech, protože když chcete něco říct, mělo by vás být slyšet. V tomto videu vám ukážu rozdíl mezi tzv. klopovým a směrovým mikrofonem a řekneme si, který mikrofon je na co vhodný. V současné době jsou kvalitní mikrofony pro běžné užívání už jen záležitostí pár set korun, takže pokud máte chuť posunout svůj nový koníček o úroveň výš, určitě se po nějakém fajn mikrofonu podívejte.
Styl natáčení by se měl lišit podle toho, kam budeme video dávat (zda půjde na YouTube, Facebook nebo Instagram). Ráda bych vás povzbudila k tvorbě krátkých videí (tzv. reels) a také se zamyslíme nad délkou videa a důležitostí tzv. CAT (call to action = výzva k akci).
V tomto dílu se dozvíte, jak na jednu z nejpoužívanějších funkcí při úpravě videa. Najdete tu spoustu teorie a zároveň jsem pro vás připravila i krátký návod, jak na střih videa v mobilu. Pro tyto případy používám aplikaci CapCut, ve které byl zpracovaný i tento kurz.
Sedět nebo stát? Co rozhodně před kameru nenosit? A proč je tak důležitá gestikulace? To vše si probereme v tomto závěrečném dílu.
Zde můžete komunikovat s lektorem a ostatními účastníky kurzu.
O lektorovi:
Edita Berková - kreativní umělec, autentický marketing
1 kurz
Odjakživa miluji natáčet autentická, kreativní videa, probouzet v lidech odvahu sdílet to, co milují a čemu věří, fotit a fotografie dále upravovat do barevných léčivých fotoObrazů.
Autentický a kreativní marketing je pro mě oblast veliké radosti a svobody. Čím déle v tomto kreativním neznámu pobývám, tím více možností mi do života přichází.
Těším se, že se na této cestě společně potkáme... :)
S láskou, Edita (www.editaberkova.cz)
Marcela Pohanková
4.9.2023
Dobrý den, já bych nerada hodnotila (ať už pozitivně či negativně), pouze chci upozornit na fakt, že paní Berková se (cca.) ve 3/4 celého kurzu věnuje nastavení mysli - mindsetu toho kterého tvůrce - a jen asi 1/4 z videí je věnována technickým záležitostem.