Používání cookies - aby web fungoval jak má:

Abyste na webu Kurzy pro radost snadno našli to, co hledáte a nezobrazovaly se vám reklamy, které vás nezajímají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" všechny cookies jednoduše povolíte.

Cookies jsou malé soubory, které se ukládají ve vašem prohlížeči. Podle nich vás na našem webu poznáme a zobrazíme vám web tak, aby všechno fungovalo správně a podle vašich preferencí. Přehled cookies a podmínky jejich užívání si můžete přečíst zde.



 MENU

Zpřístupnit videolekce ZDARMA
 Zpět na detail kurzu

Znáš metodu: Proužkovaného trička?

Kurz: Pilates – záda v pohodě 2. část, lektor: Jolana Novotná

2. část kurzu Pilates | Záda v pohodě plynule navazuje na 1. část. Bez absolvování 1. části ti v tomto kurzu budou unikat souvislosti. Pokud tě 1. část minula, nejprve se podívej na ni.

Pro přehrání videa zadejte svůj e-mail

Vložte svůj e-mail

— nebo —



×

Doplňte své jméno a příjmení:

Přeskočit

Lekce kurzu:

2. část kurzu Pilates | Záda v pohodě plynule navazuje na 1. část. Bez absolvování 1. části ti v tomto kurzu budou unikat souvislosti. Pokud tě 1. část minula, nejprve se podívej na ni.

Pan Boris Tichanovský říká, pokud cvičíme ve vzteku, účinek ze cvičení je 10 %, pokud v neutrálním naladění pak je účinek 50 % a pokud v jsme v radosti a klidu pak je účinek ze cvičení 100 %. Zažij na vlastní kůži a nech se překvapit.

Uvolněny hrudník ti přinese větší svobodu nejen v páteři, ale i v životě. Udělej si toto jednoduché cvičení a dovol si udělat vlastní názor.

Cvičení je základ, ale bez nahlížení do sebe je to pro Záda v pohodě málo. To je alespoň má zkušenost. Na co se zaměřit v tomto čase? Posiluj, protahuj, proměňuj své pohybové stereotypy, ale také posiluj, protahuj, proměňuj i své myšlenkové vzory. Pro snadnějšímu pochopení co nám tělo chce říct, co ve svém životě změnit, co dělat jinak, aby tě záda nebolela, už léta využívám rad kartiček. Pokud tě bavily v 1. díle kurzu Piltes | Záda v pohodě, tak pokračuj i nyní. Pokud ne, opět nech tuto část plavat a jen si zacvič. Do ničeho se nenuť. Dej mi vědět v komentáři pod kurzem, jak se ti líbí.

6
1/ celá - HRUDNÍK
1:02:06
1:02:06

Lekce, zaměřená na hrudní páteř, přesto udělá dobře krční a bederní páteři. Připrav si kolem sebe víc místa. Navíc tě i báječně prohřeje. Pomůcky: půlmíček, ručník (nebo pásek od županu, či nějakou šálku) bolstr, nebo joga bločky, nebo knížky cca 15 - 20 cm do výšky na podložení nohou. Rada: Ranní zlatou minutu než otevřeš oči využij a řekni všem svým vnitřním bytostem co mají dnes dělat, aby to bylo pro tebe ku prospěchu. Návod na začátku videa

Praktické shrnutí a doporučení, čemu se v daném týdnu věnovat, na co zaměřit, co si zacvičit, aby byla záda zase o něco víc v pohodě.

Pro pravidelné každodenní cvičení. Už umíš jednotlivé cviky. Nepotřebuješ vysvětlování, navádění, jen si pěkně kvalitně zacvičit. Vezmi ručník a protáhni si hrudník ať se ti pěkně rozdýchá a uleví se krční i bederní páteři. Pamatuj, že po protahování je potřeba stabilizovat.  Pomůcky: půlmíček, ručník (nebo pásek od županu, či nějakou šálku) bolstr, nebo joga bločky, nebo knížky cca 15 - 20 cm do výšky na podložení nohou.  

Na co se v tomto týdnu zaměřit ve svém životě, aby byla naše záda zase o něco víc v pohodě? Týká se tě toto téma? Poděl se v komentáři co tobě o tobě kartička řekla? Co jsi díky ní objevil/a? Jsem zvědavá.

Doplnění ke koučovací kartičce.

V této lekci uvolníme fascie a rozproudíme lymfatický systém celého těla. Rozdělíme se na 2 skupiny. A - hypermobilky (pohyblivé moc) - dělej menší pohyby než by ti tělo dovolilo, cviky prováděj pomalu a dávej pozornost na sílu. B - tuhošky (pohyblivé málo) - dělej dlouhé, velké pohyby, cviky můžeš provádět i rychle a pozornost jde na délku a protažení. Pomůcky: půlmíček, ručník

Pokud jsi našla nějaká ztuhlá, nepohyblivá místa na svých zádech - věnuj si čas a po dobu cca 7 - 10 dní dělej toto cvičení, stačí 10 minutovku každý den. Opět připomínám. Po mobilizaci, protahování vždy následuje stabilizace.

Pro pravidelné každodenní cvičení. Z této lekce jde těžko udělat jde těžko udělat 10 minutovka. Ale má to řešení. Vyber si 3 části, které chceš řešit, klidně pokaždé jiné a vytvoř si lekci podle sebe na míru. Vezmi ručník, vyber si 3 místa na tvých zádech, která potřebují uvolnit a jdeme na to. S chutí do toho a půl je hotovo. Pamatuj, že po protahování je potřeba stabilizovat. Pomůcky: půlmíček, ručník

Na co se zaměřit i ve svém běžném žití. Udělej pro pohodu svých zad víc, než jsi zatím udělala.

Tato lekce prověří pružnost páteře, sílu nohou i rukou. Sklidila úspěch i u lidí, které bolí bederka. Také udělá dobře tvým ztuhlým předloktím a uvolní karpální tunely. Pokud tě trápí bolesti zápěstí, loktů, ramen, tak první polovina, kde protahujeme zápěstí, bude přesně ta část, která se ti hodí. Pomůcky: půlmíček, ručník nebo bolstr, polštářek pod zadek.

Jdi postupně, a jen do takové úrovně, kdy cítíš, že tvým zádům je to po chuti a, že celé tělo spolupracuje. Pokud tě neudrží ruce, nebo nohy, pak nemá smysl se mořit a chtít po sobě i ty nejvyšší pozice. Vše s respektem ke svému tělu, přeci jen je tato lekce už fyzicky náročnější. Opět připomínám. Po mobilizaci, protahování vždy následuje stabilizace.

Pro pravidelné každodenní cvičení.  Tato lekce prověří pružnost páteře, sílu nohou i rukou. Udělá dobře tvým ztuhlým předloktím a uvolní karpální tunely. Pokud tě trápí bolesti zápěstí, loktů, ramen, tak první polovina, kde protahujeme zápěstí, bude přesně ta část, která se ti hodí. Víc doporučení, jak lekci využít, najdeš ve videu výše: 3/ doporučení Pomůcky: půlmíček, ručník nebo bolstr, polštářek pod zadek.

Na co se v tomto týdnu zaměřit ve svém životě, aby byla naše záda zase o něco víc v pohodě? Jak tě inspirovala a co jsi díky ní objevil/a?

19
4/ úvod
13:56
13:56

Tentokrát jsem lekci rozdělila trochu jinak než obvykle, protože úvod je maličko delší, než běžně, ale rozhodně si ho poslechni a pak se teprve pusť do cvičení. V úvodu jsem vysvětlila nejen kartičku pro tento týden, ale především jsem ti objasnila téma uvězněných emocích v našem těle. Jaké tam tropí neplechy a jak se projevují.

Dnešní lekce bude o bioenergetických cvičeních, která z našeho těla uvolňují nashromážděné emoce. Pokud máš nějaké bolesti těla a především páteře, pak ve tvém těle máš nastřádáno a tělo volá po osvobození. Tato lekce ti s tím pomůže. Jsou v ní 2 návody, jak na to. Všimni si, že navazuje na lekci č. 6, kde jsem tě podrobně naučila vlnění. Pamatuj, po každém uvolnění následuje zastabilizování, platí to i v tomto případě. Pomůcky: půlmíček, ručník a pokud máš dlouhé vlasy, tak i gumička do vlasů

Bioenergetická cvičení odplavují stresové nánosy z těla ven. Mají 3 pravidla, která dodržuj.  ① Příprava a hlavní akční část ② Zastavení, zklidnění, čas na usazení ③ Stabilizace, nový směr Pokud máš nějaké bolesti těla, páteře pak doporučuji: 3x týdně zařadit nějaké bioenergetické cvičení, viz videa níže 4/ každodenní minutovky ve stoje, v kleče. Dávám ti 2 možnosti, jak ze svého těla uvolňovat emoční nánosy a staženosti. Vyber si která ti je příjemnější, ale dej šanci i té druhé variantě, každá je jiná a tím prospěje i jiné části těla a působí na jiné emoce.

Ucelená sestava pro uvolnění nashromážděného stresu ve stoje.

Ucelená sestava pro uvolnění nashromážděného stresu v kleče.

24
Jak to jde?
00:36
00:36

Rozumíš všemu? Cvičí se ti dobře? Jsem pro tebe srozumitelná? Napiš mi do komentáře tady pod kurzem, své postřehy, nebo i dotazy. Ráda ti na ně odpovím. Děkuju

Na co se zaměřit také ve svém běžném žití. Udělej pro pohodu svých zad víc, než jsi zatím udělala.

Už se blížíme ke konci kurzu a tak půjdeme o něco víc do těla. Tato lekce tě důkladně protáhne. Buď pozorná a rozsah pohybu přizpůsobuj svým možnostem, přesto do toho pojď. Vše samozřejmě podle pravidla: Po mobilitě vždy stabilita. Budeš potřebovat kolem sebe víc místa. Pomůcky: půlmíček, ručník jen pokud si podkládáš hlavu ručníkem.

Najdeš-li, že máš jednu stranu staženější než druhou, udělej víc opakování pro podporu protažení té stažené strany. Lekce se bude líbit vám, které jste pružné a zrovna pro vás mám doporučení: Cvič ji max 1x týdně a v ostatních časech se věnuj posilování. Vy tužší si ji naopak dopřejte i 3x týdně. Alespoň dočasně ať je vaše páteř pružnější. Po mobilizaci vždy následuje stabilizace, takže závěrečný cvik protitlak koleno ruka, určitě zařaď.

Pro pravidelné každodenní cvičení. Už umíš jednotlivé cviky, nepotřebuješ vysvětlování, navádění, jen si pěkně kvalitně zacvičit. Prověříme pružnost páteře, vše samozřejmě podle pravidla: Po mobilitě vždy stabilita. Budeš potřebovat kolem sebe víc místa. Pomůcky: půlmíček, ručník jen pokud si podkládáš hlavu ručníkem.

Protože nejen cvičením a rozpohybováváním se tělo, potažmo záda léčí, ale také potřebujeme ve svém životě něco změnit. Protože tělo je jen prostředníkem pro komunikaci. Na co se zaměřit v 6. týdnu? Toto je poslední téma v tomto kurzu. Napiš mi do komentáře, co ti celkově kartičky o tobě řekly? Sedlo to? Nebo jsi to nechal/a plavat a zajímalo tě jen cvičení? Děkuju za tvé zpětné vazby v komentářích. Ano, všechny čtu a také na ně odpovídám. Odpovím i tobě. Měj se skvěle ve svém těle s láskou a úsměvem. Joli

Závěrečná lekce udělá dobře celé páteři, dodá sílu i mobilitu nohám a kyčlím a dá ti už DO TĚLA. Budeš potřebovat kolem sebe víc místa a podlahu, která se klouže, na koberci se ti to bude blbě dělat. Pomůcky: půlmíček, ručník  Toto je závěrečná lekce v 2. části kurzu Pilates | Záda v pohodě. Věřím, že se ti kurz Pilates | Záda v pohodě 2. část nejen líbil, ale že ti také přinesl větší pohodu tvým zádům. Snad i doprovodné inspirační kartičky byly pro tebe dobrým rádcem a nasměrováním co ve svém životě obměnit a že tě bavilo si s tématy hrát. ✤ Napiš mi, prosím, do komentáře pod kurz, jak se ti kurz líbil, co ti dal nebo vzal. Jak jsi lekce využívala, která se ti nejvíc líbila a která ti nejvíc pomohla. Nebo klidně cokoli jiného. ♡ Děkuji, že jsi se nechala provést a děkuji za tvé komentáře, které samozřejmě čtu a i na tvůj komentář ti odpovím. ♡ Každý komentář je pro mě potěšením a zpětnou vazbou, že má práce má smysl. ♡ Děkuji a měj se skvěle ve svém těle s láskou a úsměvem. A třeba na viděnou na jiném kurzu. Pa Joli, pohybová specialistka se zaměřením na funkční dech a pánevní dno, scelování diastázy, záda v pohodě a smysluplnou chůzi.

Najdeš-li, že máš jednu stranu staženější než druhou, udělej víc opakování pro podporu protažení i posilnění té stažené a slabší strany. Z lekce si udělej svou soukromou 5 minutovku. Stačí když si zacvičíš klouzavou sérii ve stoje s ručníkem. Po mobilizaci vždy následuje stabilizace.

Pro pravidelné každodenní cvičení. Už umíš jednotlivé cviky, nepotřebuješ vysvětlování, navádění, jen si pěkně kvalitně zacvičit. Lekce udělá dobře celé páteři, dodá sílu i mobilitu nohám a kyčlím a dá ti už DO TĚLA. Budeš potřebovat kolem sebe víc místa a podlahu, která se klouže, na koberci se ti to bude blbě dělat. Pomůcky: půlmíček, ručník 

Zde můžete komunikovat s lektorem a ostatními účastníky kurzu.

Hodnocení a komentáře:

Pro přidání hodnocení je nutné se přihlásit.

Zatím nebyla přidána žádná hodnocení.

Všechny naše kurzy obsahují neplacenou a placenou část.

Vstup do kurzu je vždy zdarma a nikdy nezavazuje k nákupu.

U placených částí vždy platí 100% záruka vrácení peněz.

Naše kurzy můžete přehrávat kdykoliv na PC, mobilu i tabletu.

CHCI DAROVAT

dárkový poukaz

JAK POUŽÍT

dárkový poukaz

DÁRKOVÉ POUKAZY