Používání cookies - aby web fungoval jak má:

Abyste na webu Kurzy pro radost snadno našli to, co hledáte a nezobrazovaly se vám reklamy, které vás nezajímají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" všechny cookies jednoduše povolíte.

Cookies jsou malé soubory, které se ukládají ve vašem prohlížeči. Podle nich vás na našem webu poznáme a zobrazíme vám web tak, aby všechno fungovalo správně a podle vašich preferencí. Přehled cookies a podmínky jejich užívání si můžete přečíst zde.



 MENU

Zpřístupnit videolekce ZDARMA
 Zpět na detail kurzu

Úvod

Kurz: Pilates – záda v pohodě 1. část, lektor: Jolana Novotná

Kartičky a jejich přínos pro záda v pohodě. Pomůcky: půlmíček, nebo 3 víčka od PET lahví.

Pro přehrání videa zadejte svůj e-mail

Vložte svůj e-mail

— nebo —



×

Doplňte své jméno a příjmení:

Přeskočit

Lekce kurzu:

1
Úvod
05:42
05:42

Kartičky a jejich přínos pro záda v pohodě. Pomůcky: půlmíček, nebo 3 víčka od PET lahví.

Ztuhlá chodidla bývají častým zdrojem bolesti zad. Zjistíte jestli jste na tom taky tak.

Připrav si ručník. Pomůže ti při uvolňování bránice a také hrudníku. Na závěr poznáš, jestli tvůj hrudník stojí za bolestí v bedrech nebo v krční páteři.

Masážní pomůcka: půlmíček je nejjednodušší a nejdokonalejší pomůcka, která ti přinese spoustu užitku.

Začínáme postupně. V této lekci objevíš jestli zdroj bolesti v zádech, jsou tvoje chodidla. Páteř ovlivňují i dolní končetiny, proto po celou dobu kurzu budeme nohy brát jako cenného parťáka. Nohám dodáme sílu i pružnost, aby páteř nemusela oddřít a unést všechno co nohy měly odtlumit. A možná zažiješ překvapení, tak jako spousta mých klientů a klientek, že nohy jsou tím nejslabším článkem ve tvém těle.

V tomto krátkém videu najdeš doporučení, jak jednotlivé pohyby zařadit do běžného dne a šetřit čas. Cvičit se dá i u čištění zubů, nebo když čekáš než se ti zvaří voda na čaj či kávu.

Než začneš se cvičením, rozmasíruj si míčkem chodidla. 11 minutovka pro pravidelné každodenní cvičení. Už umíš jednotlivé cviky, které ses naučila v celé lekci. Nepotřebujete vysvětlování, navádění, jen si pěkně kvalitně zacvičit.  V lekci objevíme jestli zdroj bolesti v zádech, jsou tvoje chodidla, zároveň jim dáš sílu, aby tvá záda byla zase o něco víc v pohodě.

Cvičení je základ, ale bez nahlížení do sebe je to pro Záda v pohodě málo. Protože nejen cvičením a rozpohybováváním se tělo, potažmo záda léčí, ale také potřebujeme ve svém životě něco změnit. Protože tělo je jen prostředníkem pro komunikaci. Na co se zaměřit v 1. týdnu? Posiluj, protahuj, proměňuj své pohybové stereotypy, ale také posiluj, protahuj, proměňuj i své myšlenkové vzory. Pro snadnějšímu pochopení co nám tělo chce říct, co ve svém životě změnit, co dělat jinak, aby tě záda nebolela, už léta využívám rad kartiček. Třeba tě taky budou bavit a uvidíš sebe samu jinak. A nebo tuto část nech plavat a jen si zacvič. Do ničeho se nenuť. Dej mi vědět v komentáři pod kurzem, jak se ti líbí.

Dnes tě naučím svou nejskvělejší, nejužitečnější, nejdokonalejší metodu: PROUŽKOVANÉ TRIČKO. Metoda proužkovaného trička je to nejlepší pro tvoje záda, pánevní dno i břišní stěnu. Lekce, která udělá dobře také tvé krční páteři. Při lekci nám hodně pomůže ručník. Pomůcky: 2 ručníky, půl míček

Praktické doporučení, čemu se v daném týdnu věnovat, na co zaměřit, co si zacvičit, aby byla záda zase o něco víc v pohodě.

18 minutovka pro pravidelné každodenní cvičení. Už umíš jednotlivé cviky, které ses naučila v celé lekci. Nepotřebujete podrobné vysvětlování a navádění, jdeš si pěkně kvalitně zacvičit. Metoda proužkovaného trička je to nejlepší pro tvoje záda, pánevní dno i břišní stěnu. Lekce, která udělá dobře také tvé krční páteři. Než začneš se cvičením, rozmasíruj si míčkem chodidla. Pomůcky: 2 ručníky, půl míček

Na co se v tomto týdnu zaměřit ve svém životě, aby byla naše záda zase o něco víc v pohodě? Poděl se v komentáři co tobě o tobě kartička řekla? Co jsi díky ní změnila? Jsem zvědavá.

Lopatky a hrudní páteř po této lekci budou blažené. Lopatky to jsou naše křídla. Rozhýbej své lopatky a rozleť se do světa s lehkostí. Pomůcky: ručník, půl míček

Krátké shrnutí: Co, kdy a kolikrát si tento týden zacvičit.

Než začneš se cvičením, rozmasíruj si míčkem chodidla. Už umíš jednotlivé cviky, nepotřebuješ vysvětlování, navádění, jen si pěkně kvalitně zacvičit.  Rozhýbej své lopatky a rozleť se do světa s lehkostí. Pomůcky: 1 ručníky, půl míček

Na co se v tomto týdnu zaměřit ve svém životě, aby byla naše záda zase o něco víc v pohodě? A co toto téma, týká se tě? Poděl se v komentáři co tobě o tobě kartička řekla? Co jsi díky ní objevil/a? Jsem zvědavá.

Zpružnit, posílit, uzemnit nohy i chodidla uleví celé páteři. Lekce, která pomůže vbočeným palcům, ale také spadlým příčným i podélným klenbám nohou. Pomůcky: půlmíček

Praktické doporučení, čemu se v daném týdnu věnovat, na co zaměřit, co si zacvičit, aby byla záda zase o něco víc v pohodě.

Pro pravidelné každodenní cvičení. Chodidla po této lekce budou jako znovuzrozená. Pomůcky: půlmíček

3 užitečné rady pro tvé SI k nezaplacení.

Na co se zaměřit i ve svém běžném žití. Udělej pro pohodu svých zad víc, než jsi zatím udělala.

23
Jak to jde?
00:36
00:36

Rozumíš všemu? Cvičí se ti dobře? Jsem pro tebe srozumitelná? Napiš mi do komentáře tady pod kurzem, své postřehy, nebo i dotazy. Ráda ti na ně odpovím. Děkuju

Lekce, zaměřená na SI a bederku, přesto udělá dobře krční a hrudní páteři. Na své si přijdou i ramena a zápěstí. Cvik hodinky je pro zápěstí požehnáním. Pomůcky: půlmíček a ručník

Krátké shrnutí: Co, kdy a kolikrát si tento týden zacvičit.

Než začneš se cvičením, rozmasíruj si míčkem chodidla. Už umíš jednotlivé cviky, které ses naučila v celé lekci. Nepotřebujete vysvětlování, navádění, jen si pěkně kvalitně zacvičit.  Lekce, zaměřená na SI a bederku, přesto udělá dobře krční a hrudní páteři. Na své si přijdou i ramena a zápěstí, které prověří cvik hodinky. Pomůcky: půlmíček, ručník

SI je kostrbatý kloub hustě protkaný nervovými vlákny. Když se nějaký skřípne dokáže nás to pořádně potrápit. Podívej se na video.

Na co se v tomto týdnu zaměřit ve svém životě, aby byla naše záda zase o něco víc v pohodě? Udělej pro svá záda víc než jsi kdy udělal/a. A poděl se v komentáři. Však už víš jak jsem zvědavá.

29
6/ úvod
09:15
09:15

Tentokrát jsem lekci rozdělila trochu jinak než obvykle, protože úvod je maličko delší, než běžně, ale rozhodně si ho poslechni a pak se teprve pusť do cvičení. Nestihla sis napsat co jsem ti radila v předcházející lekci? Nevadí, udělej si seznam nyní. Bude se ti hodit když budeš mít splín, bude ti smutno nebo se budeš cítit marná...

Tato lekce je o vlně, která ti promasíruje celou páteř, přinese mnohem víc krve do všech svalů podél páteře. Uvolní fascie, proto pomůže i skoliotickému držení těla. Ve fasciích se drží spousta emocí, takže tento vlnivý pohyb uvolňuje i emoční nánosy, které se ti drží v zádech. Před tímto cvičením si uvolní i čelistní kloub a promasíruj celou lebku, ať emoce odcházejí z těla komplet a nezůstanou v krku. Vše ukazuji ve videu. PS: čelistní kloub souvisí s kontrolou a především se sebe kontrolou. Jak jsi na tom v této oblasti? Pomůcky: půlmíček, ručník a pokud máš dlouhé vlasy, tak i gumička do vlasů. Toto je závěrečná lekce a v tomto kurzu a je takovým propojovacím článkem pro 2. část kurzu Pilates | Záda v pohodě, kde i tuto lekci ještě rozvineme a ukáži ti víc věcí, které můžeš se svým tělem dělat za divy. Věřím, že se ti kurz Pilates | Záda v pohodě 1. část nejen líbil, ale že ti také přinesl větší pohodu zádům. ✤ Napiš mi, prosím, do komentáře pod kurz, jak se ti kurz líbil, co ti dal nebo vzal. Jak jsi lekce využívala, která se ti nejvíc líbila a která ti nejvíc pomohla. Nebo klidně cokoli jiného. ♡ Děkuji, že jsi se nechala provést a děkuji za tvé komentáře, které samozřejmě čtu a i na tvůj komentář ti odpovím. ♡ Každý komentář je pro mě potěšením a zpětnou vazbou, že má práce má smysl. ♡ Děkuji a měj se skvěle ve svém těle s láskou a úsměvem. A třeba na viděnou na jiném kurzu. Pa Joli, pohybová specialistka se zaměřením na funkční dech a pánevní dno, scelování diastázy, záda v pohodě a smysluplnou chůzi.

Vlnění dělej jak dlouho ti je libo. Pomůže ti uvolnit napětí jak fyzické, tak i mentální. Odplavuje stresové nánosy z těla ven. Před vlněním si pomasíruj chodidla a určitě i lebku a čelistní kloub, aby vše co bude odházet odešlo z těla zcela a nikoli zůstalo v krní páteři. Všímej si doporučení z kartičky: Společná kartička pro kurz: ODPOČÍVEJ - dělej něco jiného než běžně děláš. Sedíš? - pak se běž procházet... Jsi v jednom kole a nemáš čas ani sama na sebe? Aspoň na chvíli na 1 minutu se zklidni a zaposlouchej do sebe, udělej 6 pomalých tichých nádechů a ještě pomalejších výdechů. Ber to jako medicínu: 3x denně před jídlem. Nestihla sis napsat co je na tobě dobrého minulou lekci? Napiš si ji nyní. Bude se ti hodit. Viz úvod.

Tato lekce je o vlně, která ti promasíruje celou páteř, přinese mnohem víc krve do všech svalů podél páteře. Uvolní fascie, proto pomůže i skoliotickému držení těla. Ve fasciích se drží spousta emocí, takže tento vlnivý pohyb uvolňuje i emoční nánosy, které se ti drží v zádech. Před tímto cvičením si uvolní i čelistní kloub a promasíruj i lebku, ať emoce odcházejí z těla komplet a nezůstanou v krku. PS: čelistní kloub souvisí s kontrolou a především se sebe kontrolou. Jak jsi na tom v této oblasti? Pomůcky: ručník, půl míček, pokud máš dlouhé vlasy, tak i gumička do vlasů

Protože nejen cvičením a rozpohybováváním se tělo, potažmo záda léčí, ale také potřebujeme ve svém životě něco změnit. Protože tělo je jen prostředníkem pro komunikaci. Na co se zaměřit v 6. týdnu? Toto je poslední téma v tomto kurzu. Napiš mi do komentáře, co ti celkově kartičky o tobě řekly? Sedlo to? Nebo jsi to nechal/a plavat a zajímalo tě jen cvičení? Děkuju za tvé zpětné vazby v komentářích. Ano, všechny čtu a také na ně odpovídám. Odpovím i tobě. Měj se skvěle ve svém těle s láskou a úsměvem. Joli

Ve 2. části kurzu Pilates | Záda v pohodě ti ukáži víc věcí, které můžeš se svým tělem dělat za divy, aby byla tvá záda v pohodě. Pusť si video, představím ti jaké.

Zde můžete komunikovat s lektorem a ostatními účastníky kurzu.

Hodnocení a komentáře:

Pro přidání hodnocení je nutné se přihlásit.

Profilová fotografie

Jana Bániková

14.3.2024

Super,prvý krát som skúsila váš návod k cvičeniu a cítim že môj problém okrem celej chrbtice je aj v pevnosti pravej nohy,takže ste ma inšpirovali k staraniu sa o svoje nohy, celú chrbticu a tiež emócie.....Vďaka ,budem cvičiť vaše pilates cviky,pretože fyzioterapeut ma navigoval na cvičenie pilatesu.🙂

Profilová fotografie

Kurzy pro radost

Zdravíme vás, Jano!

děkujeme za vašich 5 hvězdiček a za vaše milá slova o našem kurzu "Pilates – záda v pohodě 1. část". Jsme opravdu rádi, že jste našla inspiraci ve cvičeních a že vám pomohla identifikovat oblasti, na které je potřeba se zaměřit – nejen vaše nohy a páteř, ale i emoce. 🧘‍♀️💖

Je skvělé slyšet, že vám pilates doporučil i váš fyzioterapeut a že jste se rozhodla začlenit cviky do vaší každodenní rutiny. Věříme, že vám pravidelné cvičení přinese úlevu, posílení a lepší pohodu.

Přejeme vám mnoho úspěchů a radosti při cvičení pilates!

Petra z Kurzů pro radost

Profilová fotografie

Jolana Novotná

Jani, to je báječné poznání. Ono to tak u většiny lidí je. Bolest zad je jen důsledkem něčeho dalšího v našem těle. A zpravidla nejvíc pohody v zádech získáme, když si dáme do pořádku nohy. :-) Přeji ať se daří dobře i nadále a těším se na vaše další zprávy z domácího trénování Pilates. Joli

Profilová fotografie

Milada Stehlíková

26.2.2024

Dobrý den, tento kurz je velmi zajímavý. Lektorka názorně vysvětluje jak cvičit. V dnešní době bolí záda téměř každého člověka. Nemáme dostatek pohybu, stále sedíme, máme i sedavé zaměstnání. Pravidelné cvičení a protahování udržuje tělo ale i mysl člověka v pohodě.

Profilová fotografie

Kurzy pro radost

Zdravíme vás, Milado!

Děkujeme vám moc za vaše skvělé hodnocení 5 hvězdiček a za vaše laskavá slova o kurzu "Pilates – záda v pohodě 1. část". Je pro nás velkou radostí slyšet, že kurz splňuje vaše očekávání a že oceňujete, jak lektorka názorně vysvětluje cvičení. 🌷 Ve světě plném sedavého zaměstnání a omezeného pohybu je pravidelné cvičení skutečně klíčové pro udržení zdravého těla i mysli.

Vaše zpětná vazba nás motivuje v naší snaze poskytovat kvalitní obsah, který může lidem pomoci zlepšit jejich kvalitu života. Doufáme, že pilates bude i nadále příjemnou součástí vašeho života a že vám pomůže udržovat záda i celé tělo v pohodě.

Pokud budete mít jakékoli dotazy, neváhejte se na nás obrátit. Jsme tady pro vás.

Pavel z Kurzů pro radost

Profilová fotografie

Jolana Novotná

Krásný den Milado, mám radost, že mé vysvětlování je pro vás jednoduše srozumitelné. Kterou lekci jste si z kurzu oblíbila? Já osobně mám nejraději vlnění. To mě vždycky báječně rozproudí a povzbudí nejen na těle, ale i na duši. :-) těším se na váš komentář. Joli

Všechny naše kurzy obsahují neplacenou a placenou část.

Vstup do kurzu je vždy zdarma a nikdy nezavazuje k nákupu.

U placených částí vždy platí 100% záruka vrácení peněz.

Naše kurzy můžete přehrávat kdykoliv na PC, mobilu i tabletu.

CHCI DAROVAT

dárkový poukaz

JAK POUŽÍT

dárkový poukaz

DÁRKOVÉ POUKAZY