Popis kurzu:
Hlavní přínos při optimalizaci stránek pro vyhledávače (SEO) můžeme realizovat vylepšením uživatelského zážitku (UX) v jednotlivých kategoriích e-shopu. Uživatelům můžeme předložit ty nejvyhledávanější kategorie produktů, parametrů, vlastností či specifikací. Nebudeme to ale dělat od oka, ale rozhodovat se budeme na základě analytických dat o hledanosti.
V kurzu se naučíte:
- proč řešit UX v e-shopových kategoriích
- jak identifikovat klíčová slova a fráze pro jednotlivé e-shopové kategorie
- jak si nad datasetem udělat rychlou analýzu klíčových slov
- jak vytvořit ideální kategorii pro různé produktové skupiny (sluchátka, šaty, náušnice)
- jak ještě efektivněji udělat e-shopovou kategorii za pomocí analytického nástroje
Chcete-li mít e-shopové kategorie zpracované ještě lépe než Alza, Mall či Glami, právě pro vás je určený video kurz SEO a UX.
(zobrazit celý popis kurzu)
Po zakoupení kurzu budete mít nárok na třicetiminutovou konzultaci s lektorem zdarma. U poslední části placeného kurzu najdete kontakty na lektora.
Lekce kurzu:
V úvodním uvítacím videu se dozvíte, co vše se ve školení naučíte a proč byste toto SEO a UX školení určitě neměli minout.
V celé analýze budu používat několik druhů softwaru. Některé jsou placené, jiné jsou zdarma. V tomto videu si všechny představíme.
V této lekci se naučíme najít všechny relevantní a vyhledávané vstupní stránky + parametry, které by měli správci e-shopů řešit pro kategorii Sluchátka.
K této lekci si můžete stáhnout:
Ukázkový dataset posbíraných frází s kontingenční tabulkou, sluchátka.xlsx, ukázku nejhledanějších podkategorií Sluchátek – sluchatka.png a ukázku nejvyhledávanějších parametrů – sluchatka-parametry.png.
Krom toho, že si identifikujeme všechny relevantní vstupní stránky pro kategorii šaty, podíváme se na zoubek velkým fashion e-shopům Glami a Aboutyou. Co myslíte, vytěžují SEO na maximum? Mají příležitost udělat nějaká vylepšení? Na to si odpovíme v tomto dalším školícím videu.
K této lekci si můžete stáhnout: Dataset frází v excelu – sukne.xlsx, vizualizaci nejvyhledávanějších vstupních stránek – sukne-landing-pages.png a vizualizaci parametrických skupin a parametrů – sukne-parametry.png.
V této analýze si zpracujeme analýzu kategorie náušnice pro konkrétní e-shop – klenotyamber.cz. Kromě toho, že si identifikujeme nejhledanější vstupní stránky, podíváme se také na to, jak s tabulkou naložit při další optimalizaci. Dataset si naimportujeme do Collabimu i se štítky (vstupními stránkami). Následně si budeme moci vstupní stránky analyzovat, řadit od nejhůře optimalizovaných atd.
K této lekci si můžete stáhnout: Dataset frází v excelu – nausnice.xlsx, vizualizaci nejvyhledávanějších vstupních stránek – nausnice.png a vizualizaci parametrických skupin a parametrů – nausnice-parametry.png.
U analýzy sprchových koutů si ukážeme opravdový analytický speed run. Analýzu, která bude sice kompromisní a určitě ne dokonalá, zato budete mít podklad pro základní architekturu kategorie do 5 minut.
K této lekci si můžete stáhnout: Tabulku s datasetem frází a kontingenční tabulkou – sprchove-kouty.xlsx.
Zde můžete komunikovat s lektorem a ostatními účastníky kurzu.
O lektorovi:
Michal Binka - SEO konzultant
3 kurzy
Autor kurzu, Michal Binka, se on-line marketingu věnuje téměř 20 let. Poslední roky se úzce specializuje na SEO - optimalizaci stránek pro vyhledávače. Michal je autorem 2 velmi úspěšných knih, Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem a SEO prakticky: Jak optimalizovat stránky (nejen) pro Shoptet. Jeho kompetenci v oboru dokazují nejen spokojení zákazníci (mezi ně patří i Kurzyproradost.cz), ale také certifikované partnerství od nejúspěšnějšího SEO nástroje v ČR - Collabim a Zlaté partnerství v kategorii SEO největší e-shopové platformy v ČR - Shoptetu.