Cvičení není pouze o hubnutí a nabírání svalové hmoty, ale přináší s sebou i velmi pozitivní účinky na lidský organismus, které ačkoliv nejsou na první pohled tolik viditelné, tak tím jsou podstatnější.  Představme si naše tělo jako dokonalý stroj, plný nejrůznějších ozubených koleček. Právě stav tohoto “systému” je tím nejdůležitějším, od čeho se odvíjí vše ostatní. Co nám tedy pravidelné cvičení přinese?

Pozitivní vlivy cvičení

V dnešní době, kdy každý někam spěchá a pracuje v sedavém zaměstnání, je pravidelný pohyb více než nutný. Již pouhých třicet minut fyzické aktivity denně, která přichází nad rámec běžných aktivit, podstatně zlepšuje stav lidského organismu.

Máte rádi své pohodlí a bojíte se, že by vás to nebavilo? Při tělesném pohybu dochází k uvolňování endorfinů, tedy hormonů štěstí, která vám navodí příjemnou náladu a radost z toho, že jste pro sebe něco udělali.

Typicky nejčastějším důvodem, proč lidé začínají cvičit, je touha shodit pár přebytečných kilogramů tuku. Není tajemstvím, že tělo reaguje právě na dlouhodobou nerovnováhu mezi kalorickým příjmem a výdejem, což vede buďto k přibírání nebo naopak hubnutí.

Zařazením pravidelného pohybu začne tělo postupně měnit své složení. Silovým tréninkem dosáhnete zvýšení a posílení svalové hmoty, při aerobních aktivitách poté dojde k odbourávání tukové tkáně. Máte-li stanovený konkrétní cíl, nezapomeňte na správné složení stravy a sestavte si vyvážený jídelníček. Spoustu lidí si stále neuvědomuje fakt, že za pořádným výsledkem stojí až ze 70% strava a pouze zbylých 30% tvoří cvičení.

Snímek obrazovky 2015-05-26 v 21.34.24

Cvičení jako prevence

Pravidelným pohybem se můžete vyhnout mnoha nepříjemným komplikacím a bolestem. Věděli jste například, že působí jako prevence mnoha poruch pohybově podpůrného systému, kam řadíme bolesti zad, páteře, atd.?

Abychom zde vyjmenovali veškeré blahodárné účinky cvičení, popsali bychom několik stránek a stejně by to nestačilo. Mezi ty nejpodstatnější patří i působení na psychiku člověka, kdy prokazatelně snižuje výskyt depresí, zabraňuje srážení krve, snižuje riziko výskytu vysokého krevního tlaku a podílí se na udržování normálních hladin krevních tuků.

Zejména ženám po menopauze hrozí kvůli snížení hladin hormonů osteoporóza, což může být další motivační prvek k tomu, jak začít. Zlepšení metabolismu, prevence potíží s trávicím ústrojím, … Stále jsme vás nepřesvědčili?

Na závěr vám vyrazíme dech a věřím, že přesvědčíme i doposud nepřesvědčené. Díky pravidelnému cvičení totiž výrazně snižujete riziko kardiovaskulárních onemonění, výskyt cukrovky II. typu, ale hlavně a především minimalizujete nebezpečí vzniku nádorových onemocnění! A za to už těch pár minut denně stojí, co myslíte?

Chcete začít cvičit, ale nevíte přesně jak? Vyzkoušejte videokurz Jana Anděla – Cvičení pro seniory (rozhýbejte ztuhlé klouby) a prubněte základní úroveň posilování s vlastní vahou těla.