Pilates původně vyvinul německý sportovec Joseph Pilates na počátku 20. století. Od té doby se jeho metody nadále vylepšovaly až do dnešní podoby, která se však stále drží základních principů. Mezi ně patří především soustředěný a řízený pohyb, jeho plynulost, přesnost, správné dýchání a pevný střed těla.

Pro koho je to vhodné?

Cvičení obecně neklade žádné nároky na člověka, který by chtěl začít trénovat a zde tomu není jinak. Žádné škatulkování, žádné odmítání či zrazování od cvičení, které je zkrátka vhodné pro každého. Je však mít na paměti, že se každá fyzická aktivita musí přizpůsobit konkrétnímu jedinci, v opačném případě hrozí přetrénování, nebo v horším případě zranění.

Jste umělec, tanečník, aktivní sportovec, člověk s nadváhou nebo těhotná dáma? Padá na vás stres, jste po zlomenině či úrazu svalu, popřípadě trpíte bolestmi zad? Tak neváhejte a pojďte do toho! Dobře promyšlené cvičení vám pomůže zlepšit kondici, postavu a zdravotní stav.

2

Začínáme

Proto, abyste dosáhli určitých výsledků, je nutné dodržovat základní principy. Tím nejdůležitějším je technika cviku, kde lze napáchat mnoho chyb. Doporučuji využít služeb trenéra, nebo si cviky minimálně perfektně prostudovat a nakoukat, jinak si lehce přivodíte nějaký zdravotní problém.

Jakmile se jednou ponoříte do světa cvičení, obvykle nebývá cesty zpět. Především v začátcích je třeba neposlouchat vnitřní hlas, který nás od cvičení mnohdy zrazuje a našeptává, že se pro jednou nic nestane, když trénink vynecháte. Jenže příště se situace opakuje a následně dojdete do stádia, kdy již sami hledáte důvody, kterými si neúčast omluvíte. Mějte tedy pevnou vůli a odhodlání, stále se motivujte k lepším výkonům a stanovte si reálné cíle, kterých můžete v krátké době dosáhnout. To vás požene stále vpřed a vy se budete těšit na další setkání s trenérem. Hlavní myšlenkou tedy je cvičit pravidelně a vrýt si tento návyk pod kůži tak, aby byl stejně samozřejmý, jako ranní a večerní hygiena.

1

Díky pilates si vybudujete pevný střed těla, a to především nastartováním hlubokých svalů pánevního dna, bránice a břišní stěny. Je to opravdu základ jakéhokoliv cvičení, navíc má opravdu velkou řadu dalších pozitivních vlivů. Upevňováním hlubokých svalů totiž pomůžeme správně stabilizovat páteř, která často bývá zdrojem bolesti.

Cítíte se často vyčerpaní a bez nálady? Zařaďte si tréninkovou jednotku hned ráno a díky tomu, že při pilates krásně protáhnete a tedy prokrvíte většinu svalů, cvičení vás nevyčerpá, ale naopak dodá energii a obnoví celkovou vitalitu.

Skvělým začátkem je navštívit kurz Jolany Novotné – Pilates, ve kterém vás provede jednotlivými cviky, které názorně předvádí. Budete tak pod dohledem zkušené trenérky, aniž byste museli dojíždět několik km! Vstoupit do kurzu >>